Ders cografya dersi, Türkiye haritasi tahtada asili. Ögretmen herzamanki gibi çocuklara cografya kitabindan sayfa numaralarini vererek okumalarini ister ve bütün siniflarda yaptigi gibi posetinden sislerini çikararak örgü örmeye baslar. Dersin ortalarina dogru müdür ve müfettis kapida belirince telaslanan ögretmen örgüsünü firlatarak surat kipkirmizi ayaga kalkar.Kendi için ördügü etek ise haritanin asili oldugu çiviye takilmistir.
Müfettis dersin nasil gittigini sorup çocuklara birkaç soru soracgini belirterek Ali'yi ayaga kaldirir.
-Türkiye'nin baskenti neresi oglum
Ali:
-Ankara hocam
müfettis tekrar Ali'ye:
-Harita bilgin nasil?Bana dogum yerini gösterebilirmisin?
Ali Sinop dogumludur ve ögretmeninin etegi Sinop'un üstünü kapatmaktadir. Biraz duraksadiksan sonra ögretmenine
-Eteginizi kaldirirmisiniz hocam dogum yerimi göstericem.
******
Nasreddin Hoca bir gün ağacın altında namaz kılıyormuş.Ağaçta bulunan biri de onu izliyormuş. Namazı bittikten sonra namazımın kabul olması için Allah'a dua etmeye başlamış.
-Allahım sen namazımı kabul et.
Ağaçtaki adam:
-Etmem diye cevap vermiş.
Hoca şaşırmış.Tekrarlamış.
-Alahım sen kıldığım namazı kabul et.
-Etmem.
Hocanın şaşkınlığı iyice artmış.Yine:
-Allahım sen namazımı kabul et demiş.
Ağaçtaki adam tekrar:
-Etmem deyince hoca sinirlenmiş.
-Etmezsen etme. Zaten abdestsiz kılmıştım.
Bir gözlem:
Üniversitenin ilk günü dekan bir sinifa girdi ve "Günaydin!" dedi.
Sinif hep birden
"Günaydin, hocam!" deyince,
"A! Siz birinci sinifsiniz," dedi.
Sonra açikladi:
"Bir hoca sinifa girip
"Günaydin!" dediginde, hepsi, "Günaydin, hocam!" derse, birinci siniftirlar; gazetelerini ortadan kaldirip kitaplarini açarlarsa ikinci siniftirlar; hocayi görmek için gazetelerinin yukarisindan bakarlarsa üçüncü siniftirlar; ayaklarini siraya koyup gazetelerini okumaya devam ederlerse dördüncü siniftirlar.
Hoca içeri girip "Günaydin!" dediginde, bunu not aliyorlarsa master ogrencisidirler."
Okula yeni gelen öğretmen ilk dersinde öğrencilere ilginç bir çağrıda bulunmuş:
-"Kendini geri zekalı hisseden varsa ayağa kalksın..."
Sınıfta çıt yok. Nihayet biri kalkmış:
-"Siz kendinizi geri zekalı mı hissediyorsun?"
-"Hayır", demiş çocuk,
-"Ama sizin tek başına ayakta kalmanıza gönlüm razı olmadı da..."